NAJWAN | Diari Lelaki: Jodoh & Ujian Ditangan Allah

Thursday, December 25, 2014

Jodoh & Ujian Ditangan Allah

pagi 25/12 : gambar ni diambil di depan gate rumah
Assalamualaikum. Kerap pula 2, 3 hari ni aku update blog. Ada udang sebalik mee-hun kah? Haha. Opkos lah tak ada. Aku tak berapa makan sangat mee-hun ni. Cuma, aku tak tahu kat saluran mana aku nak express feelings aku pasal mangsa banjir tu semua. Sedih tu ada, gembira sebab diorang pasti dikurnia hikmah yang lebih besar pun ada. Hmm... (tetiba celaru identiti kat sini -__-)


ni atas jambatan temerloh

Anyway, depan rumah aku pun air makin nak besar. Rumah sedara aku dah kena air. Tunggu masa je mereka nak kemas-kemas barang semua untuk pindah. Allah. InsyaAllah kami tidak akan mengeluh dan mempersoal hukum alam yang Kau tetapkan. Kami percaya ada hikmah yang lebih besar.

ni gambar daripada rumah jiran (saudara)
p/s : dan2 ada model kacak kat situ. haha
Then, lebih ironi lagi, dalam 4 hari ni, aku ada first paper untuk final exam, which aku memang totally tak da mood nak study, sampaikan aku fikir nak buat alasan stranded kat rumah sebab banjir. Cuba teka sebab apa? Huhu. Ade pula orang sebar gambar di Facebook pasal budak nak exam, telefon mak kat kampung yang tengah banjir (gambar kat bawah). Perh... rasa dia tu bila tengok gambar tu, sentapp..T_T..

(sentap T_T) wuuu

Serius, aku pun macam totally lost apa benda aku perlu utamakan. Mak aku kata tak payah balik. But, i want to... Haha. Kelakar gila tetiba aku cerita sini. It's ok. Tak ada orang baca sangat pun. I write, i read. Okay, that's all. Doakan kami diberi kekuatan oleh Allah dalam doa kalian (kalau ada yang membaca).

"Allah beri ujian yang kita mampu hadapinya. Allah Maha Mengetahui."

No comments: