NAJWAN | Diari Lelaki: Saya Rindu Awak

Thursday, January 22, 2015

Saya Rindu Awak

Assalamualaikum kalam pemula,
Kepada rakan nun jauh di sana,
Apa khabar kalian teman semua?
Moga sentiasa dirahmati Yang Esa.

Haiii... Tinggal lagi 2 hari untuk 'birthday boy' sorang ni (yeayy..!). Dan lagi 3 hari untuk aku teruskan perjalanan ke taman budi. Dah tak lama duduk kat rumah. At least, rumah dah okay sikit-sikit. Pintu dah tukar, dapur dah kemas, dan semalam beli rak besi baru sebab mak dah 'merajuk' dengan rak kayu tu semua. Haha. (dengan perabot pun boleh merajuk.. >___<).


Nak hadiah! Nak hadiah! Nak hadiah! <--- tiba @.@

1 benda nak kongsi untuk hari ini. Awak, akan ada masa yang kita rasa, kita nak sangat berkomunikasi dengan seseorang (especially kalau sesama berlainan jantina). Yes, pasti ada ketika yang kita rasa perasaan macam tu. But, ada something, ada force yang menyapa hati/diri kita, ia ibarat memberi isyarat seperti : "jangan..jangan". Huu... ni bukan cerita hantu yer.. Ayok..

Awak, sebenarnya kan, bila datangnya perasaan seperti itu, ia ibarat Allah nak kita luangkan masa 'berkomunikasi' itu dengan-Nya. Nampak macam merepekkan? Hoho! Mungkin benda ni tak terjadi pada kalian. Benda ni saya teka-teka je & bersangka begitu. Saya tak kata benda ni wajib atau mitos atau apa-apa je lah. Nama pun Sharing is caring kannnn...(>_<)v.

As for me, benda ni selalu jadi waktu malam. Bukan sepertiga malam (tahajjud) tu tau! Saya ni 'jarang' (baca sekali seumur hidup) sangat bangun sepertiga malam nih. Hoho! Waktu malam yang dimaksudkan macam pada pukul 10 hingga 12 tengah malam. Lebih kurang macam tu la. Biasanya, saya scroll senarai nama kawan-kawan Whatsapp, dan scroll nama di Messenger. Mana-mana yang saya rasa nak chat tu, saya tegur lah.

So that's it. Dan apa tindakan saya selepas itu, either sambung chatting ke, pegi mandi ke, berjogging ke, biarlah saya yang tahu kan. LOL! Tak mo share dah. To conclude, Allah itu dekat dengan kita. Jadi usah bersangka Dia itu jauh tau. Allahkan sentiasa bersama dengan sangkaan kita. Kalau kita rasa bosan, monolog je sensorang. No problem la. Lagi elok daripada bergosip kan? Hiuk hiuk hiuk...

Okay, done! Didoakan hari-hari kalian dan saya sentiasa dirahmati Allah Ta'ala.
Istighfar & Selawat :)

"Jujur dengan dirimu, usah sesekali menanam dengki dan iri sesama manusia."

No comments: