NAJWAN | Diari Lelaki: { Istimewa Untuk Ulat Buku }

Monday, November 25, 2013

{ Istimewa Untuk Ulat Buku }



Assalamualaikum. Harap post ini bermanfaat kepada rakan-rakan blogger sekalian. Untuk abang-abang dan akak-akak yang minat & suka baca buku digital full version, via tablet, note & smartphone dengan mudah, tanpa pergi ke kedai untuk membeli buku yang original Di sini ada satu laman web (setakat ini jumpa satu je) untuk download macam-macam buku secara PERCUMA.
Of course file nya berbentuk PDF dan ada juga yang format MOBI, EPUB dan lain-lain. Nanti saya bagi link converter file tu juga. Jangan risau kalau susah nak buka file tu. Setakat ni dah banyak kami download buku. Bagus-bagus semuanya.

Laman web ni kebanyakannya menyediakan buku-buku daripada penulis Barat, macam Anthony Robbins, Dale Carnegie, Stephen Covey dan banyak lagi. Kalau nak jumpa buku Melayu mungkin agak susah atau tiada langsung. Kalau Indonesia mungkin ada, macam KCB, Mihrab Cinta dan lain-lain.

Jadi, sesiapa dalam kalangan kita yang suka baca buku digital full version, via tablet, note & smartphone dengan mudah, tanpa pergi ke kedai untuk membeli buku yang original (walaupun lagi best kalau baca buku yang asal), We really suggest for you to visit this website.

Link Download Buku : http://bookos-z1.org/
Link Converter : http://www.zamzar.com/
Link Cari Buku & Lain-lain : http://www.amazon.com/

Last but not least... Cuma ingin memudahkan cara, bagi sesiapa yang mungkin tiada idea bagaimana ingin cari buku-buku yang diminati. Cadangan kami agar kita ikut langkah-langkah dibawah (optional) :

1 - Buka http://www.amazon.com/ & taip lah genre atau tajuk buku yang berkaitan dengan minat kita. Dalam website ni, banyak customer review dan boleh tengok summary buku. Huu

2 - Bila dah confirm nak buku tersebut, buka laman web http://bookos-z1.org/ , dan paste tajuk buku yang kita copy daripada http://www.amazon.com/

3 - Jika dapat file yang format PDF, senang kerja. Kalau yang file format lain (contoh MOBI, EPUB), dan rasa ingin tukar ke PDF, kita boleh tukar di http://www.zamzar.com/ , website converter untuk file tersebut.

Harap kita membudayakan budaya membaca dalam kalangan masyarakat. Terima kasih :)

No comments: